A Szabadegyetem számára ilyen szám az 53, mely nagyjából lefedi a megjelent marketing gólyák számát. Azt még nem mondhatjuk el, hogy a csilláron is lógtak, de azt igen, hogy volt, akinek már csak a földön jutott hely. A nagy érdeklődés bizonyítja Zsolt kérdésfeltevésének aktualitását: Mik a kommunikációs halálkungfu gyilkos számai?
A közel 2 órás előadás végére, már megkérdőjelezhetetlen igazsággá vált, hogy a kommunikációs halálkungfu leghalálosabb ütése a 43. Éppen csak egy számjeggyel követi az élet értelmét, de hát a jelenleg működő európai marketingnek ez dukál. De ne szaladjunk ennyire előre, inkább szögezzük le az alapvetést: Számoljunk, mindig számoljunk!
Az első komolyabb képlet a 265+41+1+1 = protestáns fehér európai kultúra. Ebbe magába foglaltatnak pápák, a játékban most már nem játszó ellenpápák, uralkodó más vallás és az USA aktuális elnöke. A képlet megmutatta, hogy ha fix elmozdulási vektorok alapján szemléljük a világot, megállapíthatjuk, hogy a marketing tevékenységek, sőt úgy általában a tevékenységek előre kiszámíthatók, csak számolni kell.
Az előadás 2. szekciójában már olyan számok is versenyeztek, mint 40-45, ez épp a kulturális ernyőknek a száma, melyek alatt mi is, sőt mindenki leéli az életét. És szintén csak számolni kell ahhoz, hogy egyértelművé váljon a vezető márkák stratégiája: aki velem van az nincs vele…
A hosszú felvezetés után rátértünk a kommunikációs halálkungfu majdnem leghalálosabb ütésére, ami az árfolyamindex. Ez a pont, az előadás olyan történelmi pontját képezte, ahol mindenki tökéletesen egyetértett. Ugyan úgy, mint abban, hogy az a jól elvégzett munka, ami korrektül, és mindenféle jogszabálynak, meg hatóságnak megfelelően le van számlázva. A feladatok adottak: jól leszámlázott projektek esetén boldog ez a szakma, bár olyan is előfordul, hogy egy ilyen leszámlázott munka, az ötlet lufikapuban és hoszteszben, meg némi technikusban manifesztálódott mása. Ez minek a következménye? Erre a kérdésre épp akkor azt tűnt a legrelevánsabb válasznak, hogy lehet, hogy javítani vagy csiszolni kéne bizonyos számokat, mégpedig az ár-érték arány háza táján. Ez egyébként már a fekete öves marketing területe. Superman tanácsa, hogy gondoljuk újra, számoljunk, és fejlesszünk hibrid termékeket, hibrid kommunikációval, ahol egy furcsa, és innovatív módon egyesül a szükséglet, és egy olyan hozzáadott érték, és életérzés, melyet az ember gyermeke magáénak szeretne tudni, mert az egyéni elégedettségéhez, és boldogságához vezet. Ilyen a hibrid autó, a 3G, és a touch screen-es kezelő felület is.
És ott van még a fogyasztói bizalmi index is, mint a halálkungfu másik halálos ütése. Melyet szintén fekete öves marketingesek próbálnak megfejteni, és kielégíteni. Természetesen ide is kaptunk okos kiinduló és végszámokat. Az összes hirdetés 75 %át 25 hirdető teszi ki. Egy átlagos este 25 TV spotot nézünk meg 12-szer. Egy átlagos magyar család pedig az összbevételének 43%át költi élelmiszerre. Ezeket a számokat összerázva, megkeverve, megvizsgálva az eredmény: 43!
Mit is takar ez a szám?
A főbevásárló egy család esetében 43%-ban nő. A nők a fenntartható fogyasztás kulcsa, mivel jelenleg, csak rajtuk keresztül lehet elérni a családokat, és már lassan a férfiakat is. Így nincs más hátra, mint bevetni a „gender technologies” elnevezésű kommunikációs stratégiát, ami a következőkre épít: 40 °C on mosni, 60 kockánként filmet vágni, 14 betűvel elmondani, számokkal legitimálni, új kliséket elővenni, és más reklámszűrési küszöböket tervezni.
Persze, ezt nem kell feltétel nélkül elfogadni, egyet érteni sem vele. Bár ott figyelhet a fiókban, hátha egyszer elő lehet venni, mert lesz benne olyan szám, ami valahogy valamilyen formában pont passzol, és minket igazol. Mert az az egy elmondható a számok hatalmáról, hogy bárhogy is van, az adott pillanatban, és sok ilyen pillanat van, kellenek olyan számok, amik a mi oldalunkon állnak, úgyhogy elismétlem Superman sokat hangoztatott mondatát: Számoljunk!